Měli byste říci svým zákazníkům, že pracujete z domova?

Někdy se ptám svých kolegů, kteří pracují z domova, zda zakrývají svůj status. Je to klientům opravdu jedno? A pokud ne, co s tím můžete dělat? Možná by jim to nevadilo, naznačuje to i fakt, že většina lidí, kteří pracují z domova, používá svou adresu jak pro osobní tak i obchodní záležitosti.

Když Sarah začala svou poradenskou činnost, pracovalo v té době jen velice málo psychoterapeutů doma. Zjistila, že klienti preferovali její prostředí oproti chladu skla a kovu kanceláří.

Internet je samozřejmě slepý k umístění, takže pokud pracujete na webu, je to jedno.

Naneštěstí jsou ale výjimky, kdy je lépe použít jinou adresu pro obchod a to v případě, že se na vás vztahují jisté zákony a restrikce. Může to být také vhodné v případě, pokud název ulice, kde žijete je v rozporu s vaším obchodním image a také jsou odvětví, například kosmetické, jehož dodavatelé odmítají prodávat produkty do domácností.

Pokud je tedy z jakéhokoliv důvodu nevhodné používat adresu vašeho bydliště, můžete udělat dvě věci:

- Použít emailovou přijímací službu, takovou jakou nabízí např. UPS. Ta vám poskytne adresu pro účely korespondence, je to výhodnější oproti klasickému P.O. Boxu, který budí podezření u mnoha lidí.

- Uzavřít dohodu s podobným obchodem pro používání jejich adresy. Za velmi rozumnou sumu se můžete domluvit na takovéto spolupráci.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com