Máte pochopení pro rozčilení svých lidí?

Jak mají zaměstnavatelé, respektive jejich manažeři reagovat na výbuchy hněvu ze strany zaměstnanců? Propustit dotyčného, jinak jej potrestat, nebo celou věc přejít mlčením? Vedoucí Fakulty řízení lidských zdrojů na Fox School of Business při Temple University v americké Philadelphii Deanna Geddesová zpracovala studii, z níž vyplývá, že silné výbuchy emocí mohou být pro zaměstnavatele přínosné – pokud se k nim postaví s pochopením.

Studie s názvem „The Trouble with Sanctions: Organizational Responses to Deviant Anger Displays at Work“, na níž Geddesová spolupracovala s Lisou T. Stickneyovou z University of Baltimore, ukázala, že „firmy, které se rozhodnou postihovat zaměstnance vykazující nadměrné rozčilení, mohou těmito postihy odklánět pozornost od řešení původních událostí, jež provokují k nadměrně emotivním reakcím“.

Výzkum 194 lidí, kteří byli v práci svědkem výbuchů hněvu, nenalezl žádné spojení mezi propuštěním rozzlobeného zaměstnance a vyřešením výchozích problémů na pracovišti. Naopak již jen samotné vyjádření podpory ze strany manažera nebo kolegy podle něj dokáže rozhněvaného zaměstnance zklidnit a snížit tlak na pracovišti. Je proto na místě, aby manažeři dokázali dát najevo aktivní zájem o příčiny problémů, které vedou zaměstnance k rozčilení, a omezili tak nejen frustraci svých lidí, ale především její spouštěče.

Studie byla publikována v odborném časopise Human Relations.

-kk-

Zdroj: EHS Today - americký portál věnovaný ochraně životního prostředí, bezpečnosti a zdraví při práci
Zobrazit přehled článků ze zdroje EHS Today
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace