Mimořádné osobní ambice amerických manažerů konce 90. let jsou dnes již minulostí. Dva roky ekonomické krize odstartované útokem na Světové obchodní centrum přinesly změnu ve vnímání obchodu i rodiny. Ještě před dvěma lety se podle výzkumu NFI Research za extrémně ambiciózní považovalo 69 procent manažerů, zatímco dnes jde už jen o 40 procent.
Přestože jsou důvody poklesu profesionálních ambicí individuální, převažuje zájem o osobní život a rodinu. I dříve extrémně ambiciózní manažeři se nyní více věnují svým dětem a pracovat celý týden prakticky 24 hodin denně již odmítají. Ironií ale zůstává, že pokles ambicí může v tomto směru velmi pozitivně posloužit obchodu. Manažeři, kteří lépe vyváží své osobní a pracovní životy přinesou podnikům zdravější a širší perspektivy. Stoupne také efektivita jejich práce, jak se budou snažit dokončovat projekty, aby mohli odejít dříve domů.
Změna priorit v pracovním životě bude znamenat vznik nových ambicí. Původní na sebe zaměřené manažery vystřídají vyvážení vůdci s širším rozhledem. Ti budou přirozeně přibývat a pomáhat ostatním dělat to, co cítí, že je správné co nejefektivněji. Můžeme tak očekávat éru nesobeckých manažerů, kteří budou před vlastními osobami upřednostňovat jiné.
**Datum vydání:** VII/2003
Article source darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu