Jste dobrým šéfem?

Každý, kdo chce být úspěšný ve vedoucí funkci, by se měl občas zamyslet nad tím, jak toho dosáhnout nebo alespoň jak vylepšit své dosavadní návyky vedení. Přestože si každý zaměstnanec představuje ideálního šéfa trochu jinak, existuje několik základních bodů. postojů a schopností, které jsou předpokladem dobrého manažera:
* Snažte se do práce vtáhnout co nejvíce zaměstnanců. Každý potřebuje cítit, že je součástí týmu. Zvyšuje to motivaci a pocit zodpovědnosti za vlastní práci a jednání. Snažte se poskytovat zpětnou vazbu,
* Jde o poslání, ne jen o peníze. Zdůrazňujte zaměstnancům poslání firmy, na jehož splnění se spolupodílejí,
* Povzbuzujte své zaměstnance, dejte jim prostor pro seberealizaci, možná přijdou s nějakým užitečným zlepšovacím návrhem,
* Nepřikazujte, koučujte. Učte, povzbuzujte, případně opravujte,
* Nezapomeňte, že jde také o kariéru vašich zaměstnanců, nikoli jen o vaší. Pomáhejte svým podřízeným k dosažení jejich cílů, a
* Důležité je vystupování. Pokud je nemáte vrozené, dá se mu naučit.

**Datum vydání: III/2002**
Article source bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Read more articles from bcentral