Jen výcvik nestačí

Média v Singapuru pravidelně přináší zprávy o výuce zaměstnanců nebo snahách o „vybavení“, které zahájila vláda. Tyto programy se snaží obyvatele učinit zaměstnatelnějšími a úspěšnějšími na trhu práce. I podniky utrácejí velké množství peněz za rozsáhlé výcvikové plány pro své zaměstnance. S těmito investicemi vyvstávají i otázky: Plní skutečně výcvik své hlavní cíle, zvyšuje výkonnost a úroveň angažovanosti zaměstnanců? A pokud ne, jaké jsou překážky? Proto se Gallup Organization zeptala zaměstnanců v Singapuru na jejich zkušenosti s výcvikovými programy. Výsledky ukázaly, o jakých klíčových problémech by měly podniky uvažovat v souvislosti s těmito výcvikovými programy a jak mohou maximalizovat náklady na výcvik.

Z průzkumu vyplývá tento trend: Ačkoli se výcviku dostává velké pozornosti médií, procento respondentů, kteří navštěvují podnikem sponzorovaný program se snižuje. Tři ze čtyř respondentů, kteří v posledních šesti měsících prošli nějakým výcvikem, jej navštěvovali, aby si vylepšili své slabiny. Dlouholetý výzkum ale prokázal, že lidé dosahují velkého zvýšení výkonnosti, když se zaměří na další posilování svých silných stránek. Jenže jen jeden z pěti zaměstnanců v Singapuru je v roli, kde může denně využít svého talentu. Úroveň angažovanosti se u respondentů, kteří prošli výcvikem, zvýšila jen mírně. Učení a rozvoj totiž mohou být v izolaci kontraproduktivní. Výzkum Gallup Organization odkryl 12 klíčových oblastí, které musí podnik řídit pro zvýšení angažovanosti zaměstnanců, a poskytnutí vzdělání a výcviku je jen jedna z nich. Podniky se musí zaměřit na všech 12 dimenzí, nejen na jednu.

-ba-
Zdroj: Gallup Management Journal - online magazín přední světové výzkumné společnosti Gallup Organization
Zobrazit přehled článků ze zdroje Gallup Management Journal