Jaký příběh vypráví grafika ve vaší prezentaci?

Již jste to určitě slyšeli ze stovky zdrojů: Využívejte grafiku – oživte svoji prezentaci několika obrázky. Je to jistě dobrá rada ale nezajímavé, nudné a laciné obrázky napoví jen, jak nudná a nezajímavá asi bude vaše prezentace.

Pravdou je, že každý obrázek, který nepomáhá osvítit ideu, nebo usnadnit chápání něčeho v prezentaci, je špatnou zprávou, vizuálním šumem bez hlubšího významu. Pokud ale dokážete najít něco, co vaše publikum osloví, pak takovou grafiku využijte. Jestli jen hledáte něco, čím byste stránku zaplnili, je lépe raději žádný obrázek nepoužít. Namísto toho vyberte třeba klíčové slovo z vašeho sdělení a proměňte jej ve vizuální prvek.   

Protože obrázky jsou „in“, autor nabízí několik příkladů – obrázků z iStockphoto 

Jednou z cest, jak proměnit nudný obrázek je použít jej v příběhu, nebo k němu přidat další prvky. Například přidání bublin (myšlenek) pobaví diváka a poučí ho o tom, co přijde.  

Další tipy:

- Zvažte, proč vůbec chcete použít grafiku. Co přesně potřebuje zviditelnit?

- Nespokojte se s čímkoliv, protože nemůžete najít obrázek dle svých představ

- Zkuste kombinaci prvků a proměňte jinak laciný obrázek.

- Bílé pozadí napomáhá vysvobodit věci ze standardního módu „laciné fotky“.

- Kdykoliv můžete, použijte raději fotografii namísto ilustrace, vyjma případů, je-li to ilustrace od profesionála nebo je vytvořená speciálně pro váš projekt.

- Hledejte takové obrázky, které vás osobně zaujmou, přijmou vás přemýšlet. Je pravděpodobné, že budou mít stejný efekt na vaše publikum.   

-av-

Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentations
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace