Jaké dovednosti z vás udělají skutečně dobrého lídra?

Být skutečně dobrým lídrem znamená být vzorem pro vaše podřízené, motivovat je a inspirovat je k podávání maximálního pracovního výkonu. Dobrý lídr zároveň dává svým podřízeným dostatečný prostor pro vlastní iniciativu a podporuje kreativní a kritické myšlení členů svého týmu. Jaké vlastnosti musíte mít, abyste se stali skutečně dobrým lídrem? A které schopnosti byste si měli natrénovat a na co se při rozvoji své osobnosti soustředit?

Tento seznam přinesl server ZenBusiness.com.

Schopnost empatie

V prvé řadě se musíte umět do ostatních lidí vcítit. Empatie je naštěstí schopnost, které se dá naučit, a pokud se budete jejímu tréninku cíleně věnovat, zvýšíte si tak svoji emoční inteligenci i schopnost chápat své podřízené a lépe s nimi komunikovat.

Komunikační dovednosti

Zatímco některým jedincům jde efektivní komunikace sama od sebe, většina lidí se jí musí naučit. Věnujte pozornost svému hlasu, výrazům, které používáte, svému postoji i neverbálním signálům, které směrem ke svému okolí vysíláte.

Trpělivost a tolerance

Dobrý lídr musí být také trpělivý a chápavý. Musí brát v potaz, že každý pracuje jiným způsobem a jiným tempem a ne každému vyhovuje stejný postup. Proto je nutné nemít přehnaná očekávání, dávat zaměstnancům určitou volnost, mít s nimi trpělivost a naslouchat jim.

Schopnost vložit do podřízených svoji důvěru

Zní to banálně, ale mnoho lidí to v praxi neumí. Vložit do někoho svoji důvěru. Zvláště přehnaně kritičtí lidé a perfekcionisti, kteří by nejradši vše dělali sami, mají problém s tím předat část agendy svým podřízeným a dát jim určitou volnost. Jako dobrý lídr toho ale musíte být schopni.

Umění odhadnout situaci

Dobrý lídr se umí diplomaticky pohybovat ve všech možných situacích. Nic ho nepřekvapí, nenechá se vyvést z míry a především umí situace, ve kterých se ocitá, dobře odhadnout a umí na ně adekvátně reagovat bez jakéhokoliv náznaku paniky nebo nejistoty.

 

-mm-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How