Jak zvládnout obtížnou konverzaci s dobrými zaměstnanci

Kdo jsou vaši nejlepší zaměstnanci? Jsou přátelští, dokáží se stejně dobře zapojit do týmu jako pracovat individuálně na vlastních projektech? Jsou to prostě zaměstnanci k nezaplacení. O to složitější je s nimi řešit nepříjemná témata, mezi které patří propouštění, snižování platů nebo negativní zpětná vazba na jejich práci. Na to, jak takovou obtížnou diskuzi vést, se zaměřil server Smart Blogs.

Jakékoliv negativní zprávy vašeho zaměstnance samozřejmě nepotěší. Může se cítit zklamaný nebo dotčený. Na rozdíl od jednání s nepříjemnými lidmi ale ani vám není taková konverzace lhostejná a zklamání vašeho dobrého zaměstnance můžete pocítit jako vlastní vinu. Vaší chybou je, že na zaměstnance přenášíte vlastní pocit toho, jak byste se vy sami cítili špatně, kdybyste byli v jeho kůži. V podstatě na základě vašeho cítění predikujete vnímání špatné informace zaměstnancem. Něco vám povím. Není to o vás.

Zde je několik ujištění, které sice nezmírní negativní poselství zprávy, avšak pomohou zaměstnanci necítit se tak mizerně.

1. Znáte význam vaší konverzace a víte, že kvůli okolnostem, které se přihodily je diskuze nevyhnutelná. Neznamená to, že zklamaný nebo naštvaný zaměstnanec vztahuje tyto negativní emoce k vaší osobě. Vy jste jen posel.

2. Zhodnotili jste všechna řešení, než jste přistoupili k této nepříjemné konverzaci. Pocit, že jste promyslel všechny varianty, než jste dospěl k tomuto závěru, vás uklidní a potlačí váš pocit, že se jedná o impulzivní akci.

3. Víte, že možnost volby zmírňuje negativní dopad sdělení. Zaměstnanci, kteří stojí nohama pevně na zemi, dobře vědí, že občas život přináší také příkoří, která je potřeba ustát. Pokud jim ukážete možná řešení jejich situace uvnitř firmy i navenek, dokáží se se špatnou zprávou lépe vyrovnat. Proberte se zaměstnancem jeho konkrétní „přidané hodnoty“ a v případě nutnosti jeho odchodu ze zaměstnání je nezapomeňte uvést do referencí.

4. Tušíte, že vyhýbat se nepříjemným zprávám jen situaci zhorší. No jistě, čím déle budete otálet, tím složitější následná konverzace bude. A to nejen pro zaměstnance, ale i pro vás kvůli pocitu viny.

Mějte na paměti, že pokud se vy sami postavíte k řešení této delikátní situace s přehledem a bez predikce pocitů zaměstnance, tím spíše situaci vyřešíte. Namísto mizérie dáte svému kolegovi naději v lepší zítřky.

Jaká byla nejobtížnější konverzace, kterou jste se svými zaměstnanci museli vést?

-bn-

Zdroj: SmartBlogs.com - síť odborných blogů
Zobrazit přehled článků ze zdroje SmartBlogs.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace