Jak zvládnout nespokojené zaměstnance?

Úzkost a nejistota – příznačná pro dnešní nestálý svět – způsobuje podrážděnost. Podráždění lidé pak kolem sebe šíří negativitu a pochyby, zrovna když od nich jejich vůdcové nejvíce potřebují oddanost. Jak tedy správně jednat z rozladěnými zaměstnanci? Profesorka americké Harvard Business School Rosabeth Moss Kanterová doporučuje ve svém blogu následující kroky:

  1. Nenechte je převzít veškerou moc. Zajistěte, aby jejich stížnosti neubíraly příliš času a manažerské pozornosti. Pověřte jednu osobu, která se jim bude věnovat, aby se ostatní mohli soustředit na svou práci.

  2. Buďte pozitivní. Zdůrazňujte pozitivní cíle a úspěchy organizace. Připomínejte širší souvislosti.

  3. Nerozčilujte se. Zachovejte profesionalitu. Nesnižujte se na jejich úroveň vyprávěním šťavnatých historek.

  4. Nevysvětlujte jim jejich příběh. Vyjádřete svou lítost nad vznikem stížností, ale nastavte se do defenzivy.

  5. Uvědomte si, že mít pravdu nestačí. Fakta na vaší straně nepřesvědčí, je třeba konat. Zaměstnanci musejí vidět autentické chování.

  6. Zkuste malé gesto, i když je nemusíte dělat. Malý ústupek vám pomůže k tomu, abyste působili laskavěji a s větším pochopením.

  7. Na fámy reagujte okamžitě. Nenechávejte dohady bez povšimnutí, naopak zveřejněte pravdivé informace.

  8. Informujte své spojence. Připravte si fakta a detaily a zajistěte si podporu.

  9. Pokračujte. Vytvářejte a oznamujte nové plány. Pomáhejte svým lidem vidět světlou budoucnost.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review