Jak získat autoritu aneb Z kamarádů podřízení

Vytisknout

Tradiční atmosféra, která panuje v dobře sehraných pracovních kolektivech, je přátelská a bez závisti. Ale co když zrovna vás povýší? Těšíte se, že byla vaše práce konečně oceněna, víte, že sice přibude nových povinností i zodpovědnosti, ale na to jste připravení.

Problém může vzniknout úplně někde jinde. Z vašich kolegů a kamarádů se najednou stali podřízení a vy nevíte, jak v kamarádství pokračovat. Vůbec vám nepomůže ani závist, která se jistě u někoho projeví. Někteří z členů týmu mohou mít pocit, že si povýšení zasloužili víc než vy.

Výběr manažera z interních zdrojů – tedy přímo z pracovní skupiny, je velmi častou záležitostí. Nový manažer se však musí vyvarovat určitých chyb, aby se jeho povýšení nestalo fiaskem. Při nástupu do nové řídící pozice by měl iniciovat diskusi, zeptat se na očekávání skupiny a určit to své.

Asi nejtěžší úloha, která stojí před nově jmenovaným manažerem, je vybudovat si dostatečnou autoritu. K tomu může pomoci znalost a vědomost spíše než proces nějaké změny.

-pk-

Zdroj: HNonline - zpravodajský server slovenského ekonomického deníku Hospodárske noviny
Zobrazit přehled článků ze zdroje HNonline
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace