Jak vést mileniály a jak si je udržet v týmu

Kdo jsou mileniálové? Lidé narození v 80. a 90. letech minulého století. Tedy lidé, kteří jsou nyní ve věku zhruba 24-43 let. Tvoří velkou část pracovní síly a oproti starším (ale i mladším) generacím mají určitá specifika. A ta mimo jiné znamenají, že mileniály nutné je z pohledu manažera i jinak vést. Jak mileniály vést jako týmový vedoucí, jak zajistit, aby byli produktivní a spokojení, a jak si je ve firmě a v týmu udržet?

Ilustrační snímek

Tyto tipy přinesl blog Business Know-How na platformě ZenBusiness.

Mileniálové rádi pracují v týmech. Nesmí se to ale přehánět.

I mileniálové jsou jenom lidé a každý z nich je specifická individualita. Obecně ale platí, že mileniálové si uvědomují, že v týmu je síla, a většinou ve skupině i rádi pracují. Zároveň jsou ale rádi, když má práce v týmu určitý řád, každý ví, co má dělat a co jsou jeho povinnosti, a když je jejich manažer při týmové spolupráci nenutí jít za hranice popisu jejich práce.

Mileniálové milují (a požadují) zpětnou vazbu.

Myslíte si, že mileniály uspokojíte tím, že si s nimi jednou nebo dvakrát do roka sednete na bilanční schůzce a promluvíte si o tom, jak je všechno skvělé? Tak to jste na omylu. Mileniálové požadují po svém podřízeném neustálou a kontinuální zpětnou vazbu. Výhodou ale je, že většinou dovedou skousnout i tu negativní, pokud ji umíte podat, a budou vám vděční za jakékoliv konstruktivní poznámky.

Mileniálové si hýčkají rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.

U mileniálů nečekejte, že budou v kanceláři sedět do noci a napracovávat hodiny přesčasů. Už jsou mnohem více obeznámeni s termíny, jako jsou vyhoření, „work-life balance“ nebo chronický stres. Nabídněte jim tedy možnost vyvážit pracovní a osobní život. A dost možná jako odměnu získáte loajální pracovníky.

Mileniálové jsou rádi, když jejich práce dává hlubší smysl.

Mileniálové jsou rádi, když jejich práce dává hlubší smysl. Když nejde proti jejich prioritám a přesvědčení. Když se mohou kamarádům chlubit, že to, co v práci dělají, má pozitivní dopad na společnost nebo životní prostředí. Neznamená to, že nutně všichni musí pracovat jako dobrovolníci v útulku pro zvířata. Ale znamená to, že je dost možná velmi potěšíte, když například jako firma budete 1% svého výdělku darovat na dobré účely.



-mm-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How