Jak správně vést jednání

Vytisknout

Několikrát jsem sledoval jednání vedoucích a zjistil, že jsou velmi neefektivní. Místo, aby plně využili drahý čas, některá z těchto jednání byla spíše jeho ztrátou. Správné jednání má být vyplněno zdravou debatou a sem tam i nějakým tím konfliktem. Zúčastnění jsou zcela zabráni a přispívají se svými názory. Jak to udělat, aby to právě takhle bylo?

- Vybudujte osobní vztahy a udržte tým v kontaktu. Mnoho týmů má problémy najít čas na společné akce. To může jednání komplikovat. Je dobré mít občas off-site akce, kde je možno vztahy navázat.

- Rozhodněte se, jak rozhodovat. Jedna z nejlepších jednání, kterým jsem přisedal obětovala diskusní čas také na proces jako takový. S danou strukturou budou lidé sdílnější.

- Mějte akční plány a dohlédněte, aby se jich lidé drželi. Nečekali byste, že tady může být problém, ale je to tak. To, co je v diskusích řečeno je často silné a upřímné, ale nikdo se neptá: „Kdo a kdy to udělá?“ Navíc je snadné si myslet, že to bylo uděláno, než si dát tu práci a kontrolovat to. Pokud se vám podaří zavést jinou rutinu, budou jednání brána vážněji.

- Vytvořte prostředí pro zdravou debatu a nesouhlas. Je snadné být imunní vůči změnám a dokonce i relativně noví vedoucí dokáží být snadno ukolébáni k sebeuspokojení. Rozhodněte, zda budete vypínat při jednáních elektroniku, co bude následovat, když někdo bude chybět na jednání a také rozhodněte, jak diskrétní budou vaše jednání. Zvláštní pravidla, např. že „mlčení znamená souhlas“ jsou vítána.

- Nalezněte způsoby, jak zvýšit efektivitu v rámci oddělení. Vedoucí týmy, které se dostanou do přílišných podrobností mají tendence zpomalovat proces. Musí se více soustředit se na to, kterým směrem řídit loď.

Vedoucí, který nefunguje tak jak má, může být jak třítunová gorila sedící v pokoji a se kterou nikdo nechce být konfrontován. Je čas zasáhnout. Žádný vedoucí nemůže být vystřídán a bylo by nezodpovědné nechat narůst problémy do závratních výší – v sázce je příliš.

-av-

Zdroj: The Business Journals - novinky z oblasti podnikání a obchodu z jednotlivých regionů USA
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Business Journals
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace