Jak správně ukončit schůzku

Na konci obchodní schůzky by organizátor měl shrnout rozhodnutí, ke kterým skupina došla, popsat následující kroky a přidělit úkoly jednotlivým účastníkům. Veškeré úkoly by měly mít na starosti přímo účastníci nebo lidé, kteří jsou jejich přímými podřízenými. Není příliš produktivní přidělovat úkoly někomu, kdo se nezúčastnil. Schůzku ukončete včas a opusťte jednací místnost, zejména má-li v ní po vás jednat někdo jiný.

Důkladnou pozornost věnujte také „schůzce po schůzce", kdy budou účastníci klást upřesňující otázky nebo vyjadřovat myšlenky, které nebyly dosud řešeny. Text - i podtext - této schůzky je minimálně stejně důležitý jako schůzka původní. Dobrý vedoucí by měl zajistit, aby nedošlo k zásadním změnám původních rozhodnutí a očekávání.

Po návratu ze schůzky byste měli sepsat záznam o jednání. Shrnutí schůzky rozešlete účastníkům do 24 hodin, aby mohli začít pracovat na svých úkolech, dokud je mají čerstvě ve své mysli. Může sloužit i jako příprava na další schůzku, kde se již bude sledovat pokrok v jednotlivých úkolech.

-kk-

Zdroj: Salary.com - americký portál věnovaný odměňování zaměstnanců
Zobrazit přehled článků ze zdroje Salary.com