Jak spolehlivě (ne)zhatit snahy inovátorů

Vytisknout

Čím může vedení firmy spolehlivě pohřbít jakýkoli inovační projekt? Špatnými otázkami, které bude klást inovačnímu týmu. V článku na serveru Harvard Business Review to alespoň tvrdí ředitel australské vzdělávací a poradenské společnosti 2nd Road Tony Golsby-Smith. Vedoucím představitelům společností proto radí vyhnout se třem otázkám:

1. Jaká je návratnost investice do projektu?

Tato otázka inovační tým děsí a nutí lhát. V počáteční fázi projektu ji nedokáží zodpovědět.

2. Můžete předložit obchodní scénář a položit jej tvrdými daty?

Tato otázka donutí inovační tým investovat energii špatným směrem – k číslům a tržním trendům místo k zákazníkům, dobrým nápadům a novým paradigmatům.

3. Plníte své dílčí cíle?

Milníky mají své místo v konstrukčních projektech, kdy víme, co stavíme. V rámci inovačních projektů však inovace brzdí.

Tony Golsby-Smith doporučuje jiné otázky, které na jedné straně odhalí vedení, co inovátorské týmy dělají, a na druhé straně umožní inovátorům, aby se cítili příjemně a dosahovali úspěchů.

1. Jaké měkké a tvrdé možnosti dokážete pro firmu vytvořit tím, co děláte?

2. Jaké hodnoty vytváříte pro podílníky?

3. Čemu se naučíte?

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace