Jak spolehlivě (ne)zhatit snahy inovátorů

Čím může vedení firmy spolehlivě pohřbít jakýkoli inovační projekt? Špatnými otázkami, které bude klást inovačnímu týmu. V článku na serveru Harvard Business Review to alespoň tvrdí ředitel australské vzdělávací a poradenské společnosti 2nd Road Tony Golsby-Smith. Vedoucím představitelům společností proto radí vyhnout se třem otázkám:

1. Jaká je návratnost investice do projektu?

Tato otázka inovační tým děsí a nutí lhát. V počáteční fázi projektu ji nedokáží zodpovědět.

2. Můžete předložit obchodní scénář a položit jej tvrdými daty?

Tato otázka donutí inovační tým investovat energii špatným směrem – k číslům a tržním trendům místo k zákazníkům, dobrým nápadům a novým paradigmatům.

3. Plníte své dílčí cíle?

Milníky mají své místo v konstrukčních projektech, kdy víme, co stavíme. V rámci inovačních projektů však inovace brzdí.

Tony Golsby-Smith doporučuje jiné otázky, které na jedné straně odhalí vedení, co inovátorské týmy dělají, a na druhé straně umožní inovátorům, aby se cítili příjemně a dosahovali úspěchů.

1. Jaké měkké a tvrdé možnosti dokážete pro firmu vytvořit tím, co děláte?

2. Jaké hodnoty vytváříte pro podílníky?

3. Čemu se naučíte?

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace