Jak se vyrovnat s kritikou?

Kritika patří k životu i podnikání. Někdy se týká konkrétní záležitosti, jindy se zdá být bez příčiny. Přichází různými kanály, od ústní po stránky sociálních webů. Důležité je si uvědomit, že čím jste úspěšnější, tím více se otevíráte kritice, negativní zpětné vazbě a útokům druhých. Jak se pak s kritikou vyrovnat?

- Uvědomte si, že nejste sami. Nejde o to, jak velká je vaše firma. Ať už jste se stali terčem jakékoli kritiky, myslete na to, že existuje celá řada dalších lidí, kterým se stává totéž.

- Není kritika jako kritika. To, že vás někdo kritizuje, může v určitých případech souviset jen s jeho vlastními problémy a s vámi nemít nic společného. Jindy to může být legitimní stížnost a nad tou je třeba se zamyslet.

- Buďte k sobě milí. Kritika vás může zranit, to je ale v pořádku. Pak zavolejte svým přátelům, pište si deník, jděte na procházku. Nebraňte se svým pocitům. Naopak si dovolte být smutní a pak pustit danou věc z hlavy.

- Pověřte podřízené. Je-li to možné, pověřte ve firmě konkrétní osobu filtrováním kritických zpráv. Zabývejte se důležitými věcmi a ty malé neřešte. Nemusíte vidět a řešit všechno.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace