Jak se stát skvělým manažerem v pěti krocích

Kdo by nechtěl být oblíbeným, efektivním a produktivním manažerem? Manažerských stylů je nespočet a každý jsme jiný. Přesto existuje několik společných rysů, které mají všichni, kdo v manažerské profesi dosáhli dlouhodobých úspěchů. Zde je tedy návod, jak se stát skvělým manažerem v pěti krocích.

Ilustrační snímek

Udržujte si pozitivní přístup

Podle BusinessMatters Magazine se každý úspěšný manažer vyznačuje určitým pozitivním přístupem, který si udržuje, i když tým čelí krizím či nejistotě. Naučte se, jak na všem vidět něco pozitivního a jak najít příležitosti i tam, kde ostatní vidí jen překážky. A naučte se také toto nadšení převádět na svůj tým.

Otevřeně komunikujte

Transparentní komunikace je při budování vztahů a vzájemné důvěry v týmu zcela klíčová. Nesnažte se podřízeným nic zatajovat. To, co slíbíte, dodržte. A nesnažte se být někým, kým nejste. Zkrátka buďte upřímní, autentičtí a o všem se svými podřízenými mluvte – i kdyby se mělo jednat o nepříjemná témata.

Plánujte do budoucna – i pro krizové scénáře

Ideální manažer má vždy v rukávu nějaký plán. A to proto, že věnuje dostatečný čas strategickému plánování a má (alespoň v hrubých rysech) připravné různé plány pro různé situace. A to včetně těch krizových.

Nezanedbávejte osobní rozvoj – ani u sebe, ani u svých podřízených

Vzdělávání a rozvoj jsou pro úspěch zcela klíčové. Platí to jak na individuální úrovni, tak i na té týmové. Jděte svým podřízeným příkladem a neustále se učte nové věci a zajímejte se o nové trendy. A vzdělávání podřízených mějte jako jednu ze svých hlavních priorit.

Používejte konkrétní data a čísla při rozhodování

Dobrý manažer umí dělat rychlá, ale správná a informovaná rozhodnutí. A k tomu je potřeba mít i ta správná data. Naučte se ovládat programy a technologie, které vám tato data generují, a rozhodujte se na základě objektivních čísel a faktů.



-mm-

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters