How to become a great manager in five steps

Jak se stát skvělým manažerem v pěti krocích

Who would not want to be a popular, efficient and productive manager? There are countless management styles and we are also all different as people. Yet there are a few common traits that all those who have achieved long-term success in the management profession share. Here is how to become a great manager in five steps.

Keep a positive attitude

According to BusinessMatters Magazine, every successful manager is characterised by a certain positive attitude that they maintain even when the team faces crises or uncertainty. Learn how to see the positive in everything and find opportunities even where others see only obstacles. Learn also how to transfer this enthusiasm to your team.

Communicate openly

Transparent communication is key to building relationships and trust within your team. Do not try to hide anything from your subordinates. Keep your promises. Do not try to be someone you are not. In short, be honest, authentic, and talk to your subordinates about everything - even unpleasant topics.

Plan for the future, including crisis scenarios

The ideal manager always has a plan up their sleeve. This is because they spend enough time on strategic planning and have (at least rough) plans in place for different situations, including crises.

Never neglect personal development - neither your own, nor your subordinates'

Training and development are absolutely crucial to success. This is true on both the individual and team level. Set an example to subordinates by continuously learning new things and keeping up-to-date with new trends. Also make training subordinates one of your top priorities.

Use concrete data and numbers to make decisions

A good manager is able to make quick, but correct and informed decisions. Doing this requires having the right data. Learn how to use the programs and technologies which generate that data for you, and make decisions based on objective numbers and facts.


-mm-

    Jak se stát skvělým manažerem v pěti krocích

    Kdo by nechtěl být oblíbeným, efektivním a produktivním manažerem? Manažerských stylů je nespočet a každý jsme jiný. Přesto existuje několik společných rysů, které mají všichni, kdo v manažerské profesi dosáhli dlouhodobých úspěchů. Zde je tedy návod, jak se stát skvělým manažerem v pěti krocích.

    Udržujte si pozitivní přístup

    Podle BusinessMatters Magazine se každý úspěšný manažer vyznačuje určitým pozitivním přístupem, který si udržuje, i když tým čelí krizím či nejistotě. Naučte se, jak na všem vidět něco pozitivního a jak najít příležitosti i tam, kde ostatní vidí jen překážky. A naučte se také toto nadšení převádět na svůj tým.

    Otevřeně komunikujte

    Transparentní komunikace je při budování vztahů a vzájemné důvěry v týmu zcela klíčová. Nesnažte se podřízeným nic zatajovat. To, co slíbíte, dodržte. A nesnažte se být někým, kým nejste. Zkrátka buďte upřímní, autentičtí a o všem se svými podřízenými mluvte – i kdyby se mělo jednat o nepříjemná témata.

    Plánujte do budoucna – i pro krizové scénáře

    Ideální manažer má vždy v rukávu nějaký plán. A to proto, že věnuje dostatečný čas strategickému plánování a má (alespoň v hrubých rysech) připravné různé plány pro různé situace. A to včetně těch krizových.

    Nezanedbávejte osobní rozvoj – ani u sebe, ani u svých podřízených

    Vzdělávání a rozvoj jsou pro úspěch zcela klíčové. Platí to jak na individuální úrovni, tak i na té týmové. Jděte svým podřízeným příkladem a neustále se učte nové věci a zajímejte se o nové trendy. A vzdělávání podřízených mějte jako jednu ze svých hlavních priorit.

    Používejte konkrétní data a čísla při rozhodování

    Dobrý manažer umí dělat rychlá, ale správná a informovaná rozhodnutí. A k tomu je potřeba mít i ta správná data. Naučte se ovládat programy a technologie, které vám tato data generují, a rozhodujte se na základě objektivních čísel a faktů.



    -mm-

    Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters
    Štítky: Leadership