Jak se stát miláčkem médií

Pokud chcete být pravidelně citováni v médiích, a zlepšovat tak profil vaší firmy, měli byste se učit od úspěšných kolegů. Při sledování médií si sami můžete všimnout, že vidíte stále tytéž lidi. Oslovování stále stejných odborníků je totiž praktický postup, vzhledem k obtížnému shánění expertů, kteří umějí v médiích vystupovat. Jak se tedy stát miláčkem médií?

- Miláčci médií ukazují nadšení. Měli by být stejně nadšení pro svou činnost před kamerou i mimo ni. Nedokážete-li vyjádřit nadšení pro své sdělení, můžete se naopak dostat do konkurenční nevýhody.

- Miláčkům médií je snadno rozumět. Nepoužívají žargon svého odvětví. Například zkratky totiž mohou znamenat mnoho různých věcí.

- Miláčci médií vědí, kdy mlčet. Většina novinářů s vámi nebude trávit hodiny, naopak potřebují abyste se vyjádřili v jedné nebo dvou větách, které nepřesáhnou 20 vteřin.

- Miláčci médií jsou sebejistí. Měli byste mít vlastní názor, za který se nebudete stydět. Buďte sebevědomí, nikoli však arogantní.

- Miláčci médií jsou přirození. Nepoužívají frázi „no comment“. Novináři (ani publikum) nemají rádi někoho, kdo působí tak, že něco skrývá. Pracujte proto na tom, abyste působili autenticky.

- Miláčci médií umějí překvapit. Pokud dokážete novinářům představit něco nového, co sami nezjistili, získáte si dlouhodobou pozornost. Nesnažte se jen propagovat své produkty. Buďte učitelem.

- Miláčci médií přílišně nepropagují své produkty. Nejvíce inspirující hosté představují v médiích úspěšnou budoucnost.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek