Jak řešit průměrně špatné zaměstnance?

Asi byste se moc nerozmýšleli ukončit pracovní poměr se zaměstnancem, který je extrémně neproduktivní a chová se příšerně. Co ale dělat s takovým, jehož výkon je průměrný a který nemá úplně bezchybné chování? Ignorování takového problému může mít velký negativní dopad na produktivitu, morálku a vaši kariéru jako lídra.

Je často obtížné najít objektivní kritéria, jak řídit své rozhodování, když zde není žádné zjevné porušení pravidel, ospravedlňující okamžité ukončení pracovního poměru. Existují však znamení, která vám napoví, že je třeba zasáhnout.

 

Lámete si většinu času hlavu problémovými lidmi? Pokud se situace vyhrotí a vy nedokážete nic udělat, pak jste nejproblémovější člověk vy: Vyhýbáte se konfliktu a umožnili jste, aby malý problém přerostl v neúnosný. 

 

Omluva od problémové osoby většinou nestačí. U většiny lidí znamená první krok k tomu, že chápou, co prováděli a změní se. Ne však pro všechny. Pro některé může být omluva jen snadný způsob, jak vás setřást, aniž by museli měnit své chování.

 

Další subjektivní indikátor je, když se bojíte napomenout problémovou osobu z různých důvodů; třeba, abyste neublížili jeho egu, aby na vás „nevylítl“ nebo se obáváte, že dá výpověď, protože je momentálně nenahraditelný.

 

Také v případě, že jste přestali zkoušet vylepšit chování dané osoby, třeba proto, že vás stojí obrovské množství energie, měli byste ji nechat jít. Skoncujte s nepříjemným co nejdříve. Skutečný lídr řeší situaci, když nastane. Pokud je váš problémový člověk nespokojený s vaším hodnocením, ale nezmění své chování, pomozte mu najít práci někde jinde. Plánujte dopředu a začněte hledat náhradu včas. Když se takového člověka zbavíte, vaše důvěryhodnost stoupne a budete dostávat spoustu pozitivní zpětné vazby.

  
-av-
Zdroj: The Business Journals - novinky z oblasti podnikání a obchodu z jednotlivých regionů USA
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Business Journals
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace