Jak řešit nepříjemná témata na pracovišti

Žádný pracovník na vedoucí pozici se čas od času nevyhne nepříjemné povinnosti vyřešit nějaký ošemetný problém, o kterém se nelehko mluví – může se jednat o sdělení nadřízenému, že jeho požadavky jsou nereálné, o oznámení nějakého neúspěchu nebo o sdělení výhrad k pracovnímu výkonu podřízeného. K ulehčení těchto povinností slouží následující tipy, které zveřejnil server Salesopedia.com:

 

  • První fáze přípravy. Otázky, které byste si měli položit před tím, než budete jednat, se týkají toho, čí zodpovědnosti se problém týká. Jste to vy? Někdo jiný? Dále je potřeba si uvědomit, kdo všechno už o problému ví a koho všeho se týká. Jaké důsledky může otevřené jednání dané problematiky přinést?

  • Druhá fáze přípravy. Připravte na debatu o problému i druhou stranu. Rozmyslete si vhodný přístup ke všem, kteří jsou do problému zapleteni. Špatné zprávy či negativní poznatky vyvažte i těmi pozitivními. Snažte se za každou cenu připravit ty nejlepší podmínky na to, aby mohli daní lidé onu tvrdou pravdu vzít co nejlépe.

  • Vyjádřete se jasně, stručně a podnětně. Eufemismy ani mlžení nejsou na místě. Vyjádřete se tak, aby nevznikla možnost alternativních interpretací, tzn. stručně a přímo. Zbytečné dovysvětlování jenom zhoršuje utrpení druhé strany. Ponechte čas se zasažené osobě z nových zpráv osamotě vzpamatovat.

  • Pracujte na řešení. V této fázi je nutné odprostit se od negativ a zaměřit se na účinné vyřešení situace. Nenechte své zaměstnance příliš dlouho dumat nad vyřčenou nepříjemností tím, že je zapojíte do tvořivého procesu řešení nastálé situace. Podporujte pozitivní atmosféru a „team spirit“, nicméně ve svých rozhodnutích si víc než kdy jindy stůjte za svým.

-mm-

Zdroj: Salesopedia - informační a zpravodajský portál shrnující vše o prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Salesopedia
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace