Jak prosperovat, když je vaše odvětví v rozkladu? Jde to

Před zhruba 17 lety byla jedna firma, která měla potíže. Konkurence nabízela levnější produkty a jak se měnily technologie, mnoho zákazníků tuto firmu opouštělo. Klesaly nejen počty zákazníků, ale i cena akcií. Tou společností byl Xerox.

Xerox se však dokázal vrátit zpět. Poměrně agresivně změnil svůj hlavní byznys a zjednodušil nabídku. Cash flow se díky tomu zlepšilo. Vedle zásadní změny stávající obchodní strategie dokázal také spustit nové služby. Dokonce koupil jinou firmu. A najednou, v roce 2012, dosáhly jeho výnosy téměř 21 miliard amerických dolarů.

Ilustrační snímek

Americký řečník a poradce v oblasti inovací a růstu Scott D. Anthony popsal příběh Xeroxu ve své nové knize Dual Transformation: How to Reposition Today’s Business While Creating the Future (Duální transformace: Jak změnit současné podnikání a přitom vytvářet jeho budoucnost).

Neustálé změny jsou novou normou

Organizaci dnes musíte umět hodnotit a měnit často, jinak prostě nepřežijete. Prostředí se zkrátka vyvíjí moc rychle. Musíte nejen měnit váš klíčový byznys, ale také zároveň nastartovat nový motor pro růst. Oba tyto kroky musíte činit opakovaně. Pokud to nebudete akceptovat, změny ve vašem oboru vás dostanou ze hry.

A přitom je zde něco, co vás může před přicházejícím rozkladem firmy spolehlivě varovat. Jsou to zaměstnanci. Ti nejen dokáží rozpoznat blížící se rozpad dosavadního systému vašeho fungování, ale také si všímají rozvoje nových konkurenčních firem nebo měnících se preferencí zákazníků.

Musíte se však ujistit, že stejně jako vy i vaši zaměstnanci dobře rozumí tomu, že změna bude nyní naprosto nezbytnou součástí jejich života, upozorňuje článek na webu quickbase.com.

Manuál pro přežití významných změn ve vašem odvětví:

  • Změňte obchodní strategii vaší společnosti tak, abyste posílili její odolnost.
  • Zhodnoťte příležitosti a vytvořte nový motor pro růst, který bude oddělený od zavedených služeb.
  • Využijte svých prostředků, které pro konkurenci není snadné získat.

Také nespoléhejte jen na to, co vám řeknou vaši nejlepší zákazníci. Jen na tom svou strategii založit nemůžete. Zákazníci jsou různí a mají různé nápady. Abyste vymysleli, jak nejlépe řešit jejich problémy, musíte se zamyslet i sami.

 

Kniha: Anthony, Scott D.: Dual Transformation: How to Reposition Today's Business While Creating the Future, Harvard Business Review Press, duben 2017, 272 stránek

-jk-

Zdroj: QuickBase Blog - The Fast Track - manažerský blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje QuickBase Blog - The Fast Track