Jak předejít zimní depresi

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Mrazivé počasí a delší tma činí ze zimy období, které se častěji negativně podepisuje na naší náladě a pracovní výkonnosti. Budeme-li však svou zimní sklíčenost ignorovat, místo jara se můžeme dočkat vyhoření nebo propuknutí skutečné deprese. Server CBS News proto přišel s několika praktickými tipy, jak si zimní období v práci zpříjemnit.

Aktivně hledejte světlo

Nedostatek světla v zimním období může vést až k takzvané sezonní afektivní poruše – depresi, kterou je třeba léčit fototerapií v kombinaci s psychoterapií. Chcete-li tomu předejít, snažte se za den načerpat co nejvíce světla. Jděte do práce pěšky, zajděte se projít ven o pauze na oběd a svačinu nebo si alespoň dejte lampu na pracovní stůl.

Přidejte více světla do pracovního prostředí

Pokud vaše zasedací místnost nemá okna, přesuňte porady někam, kde okna jsou. V případě, že místnost změnit nemůžete a máte v ní trávit delší dobu, snažte se zajistit širokospektrální světlo.

Myslete na léto

Obklopte se předměty a informacemi, které vám budou pomáhat myslet na vaše oblíbené letní aktivity – od plavání po zahradničení.

Choďte na oběd ven

Vytvořte s kolegy skupinu pro společné obědy mimo kancelář. Cíleně se choďte projít ven – načerpat světlo a vzduch a také posílit týmovou soudržnost.

Sportujte

Pokud si již delší dobu říkáte, že byste mohli zase začít lyžovat, udělejte to. Vyrážejte o víkendech s rodinou na běžky nebo na brusle.

-kk-

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace