Jak poznat, že jste připraveni na manažerskou roli?

Čeká vás povýšení? Aspirujete na manažerskou roli nebo se chystáte založit vlastní podnik, ve kterém budete vést ostatní? A nejste si jistí, jestli jste na svoji novou roli připraveni? Zde je několik vlastností, které by měl mít každý manažer, a pokud některým z nich nevládnete, je možná na čase na nich zapracovat.

Podle Business Know-How patří mezi klíčové vlastnosti úspěšného manažera...

... schopnost empatie.

Schopnost (a ochota) vcítit se do ostatních lidských bytostí je zcela klíčová pro jejich motivaci. Dobrý lídr proto musí být především empatický.

... potřebné tvrdé dovednosti.

I pokud máte skvělé měkké dovednosti, je nutné disponovat i relevantními tvrdými dovednostmi. Tedy technickými znalostmi, které vám pomohou chápat fungování celého týmu i práci jeho členů.

... komunikační dovednosti.

Efektivní komunikace je klíčová pro fungování celého týmu. Dobrý manažer je především dobrý řečník a odborník na mezilidskou komunikaci, který dovede ostatní úspěšně inspirovat i takzvaně „číst“.

... trpělivost.

Ne všichni mají stejný přístup a stejné hodnoty, jako vy. Manažer musí umět vést i ty lidi, kteří jsou mu nepodobní, a proto se musí vyznačovat určitou trpělivostí, tolerancí a chápavostí.

... autorita.

Sebelepší a sebeschopnější manažer neuspěje, pokud nemá i potřebnou dávku autority. Ta se naštěstí dá naučit a nemusíte se s ní rodit. Pokud tedy máte pocit, že se vám ji nedostává, nezoufejte a začněte na své autoritě pracovat.

 

-mm-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How