Jak nahradit odcházející pracovníky

Vytisknout

Váš špičkový prodejce odchází do důchodu. A s ním odejdou i jeho mnoholeté zkušenosti, pracovní kontakty a obchodní triky. Při pohledu na demografickou křivku zaměstnanců si uvědomíte, kolika pracovníků se to bude v nejbližších letech týkat, a měli byste se na to včas připravit.

Doporučení, jak čelit tomuto problému:

  • Zvýšit známost o demografickém vývoji na oddělení lidských zdrojů.
  • Vytvořit strategii přenosu znalostí mezi pracovníky, která bere v úvahu jejich vzdělávací schopnosti.
  • Najít příležitosti pro zkušené prodejce, aby mohli zapracovat spolupracovníky v tradičních i netradičních situacích.
  • Zrychlit cyklus a efektivitu interních pracovních postupů.

Přenos znalostí mezi generacemi bude obtížný, a proto nejlepším doporučeným způsobem je mentoring. Na základě programu mentoringu by si odcházející pracovníci mohli vybrat svého nástupce, kterému předají svoji klientelu a který po nich převezme štafetu. Byla by škoda ztratit přehled vašich zkušených prodejců, kteří končí svoji kariéru.

-jh-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace