Jak na efektivní prezentaci

Lidé si dělají obrázek o vašich kompetencích podle toho, jak se prezentujete při veřejných projevech. Stejně tak si dělají obrázek i o firmě, kterou zastupujete. Inspirujte se proto klíčovými doporučeními pro veřejné projevy. 

- Uvědomte si, že 90 % vaší nervozity není vidět. Publikum nevidí motýlky ve vašem břiše ani zpocené dlaně. Problém nastává tehdy, když se soustředíte více na tyto symptomy než na publikum a téma projevu. Většina lidí se soustředí více na sebe než na vás. Soustřeďte se proto na ně a nastanou dvě věci – budou vás mít raději a vaše nervozita odezní.

- Přidejte do své řeči nadšení. Publikum nikdy nebude z vaší řeči více nadšené než vy. Dejte jim proto energii a oni vám ji vrátí. Usmívejte se a používejte přirozená gesta i tón hlasu. Nepřehánějte to, ale investujte více energie než normálně.

- Omezte svou řeč na několik klíčových bodů. Rozdělte své téma na jeden až tři body podle délky projevu. Zeptejte se sami sebe, co by si mělo publikum odnést z vašeho projevu, kdyby to mohla být jen jedna věc. Zapamatujte si, že čím více bodů bude vaše prezentace mít, tím méně se publikum bude soustředit na každý z nich.

- Vyprávějte příběhy. Nic si nevymýšlejte. Můžete ale použít anekdoty nebo osobní zkušenosti. Příběhy pomáhají vybudovat vztah s publikem a dodávají vám větší důvěryhodnost. Příběhy se také lépe pamatují.

- V případě pochybností mluvte od srdce. Dovolte publiku, aby vidělo vaše skutečné já a budete mít velký úspěch.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How