Jak na efektivní komunikaci při společenských setkáních

Efektivní komunikace je klíčem k budování silných vztahů s ostatními. Uvědomte si, že první dojem uděláte vždy jen jednou. Měli byste proto být stále připraveni ke konverzaci s lidmi kolem vás a dokázat si udržet klidný profesionální postoj. Článek radí, jak se správně chovat při společenském setkání.

- Obklopte se lidmi, které neznáte. I když to pro stydlivé jedince může být těžké, pomáhá to snadněji navazovat kontakty.

- Představte se každému zvlášť. S každým člověkem ve vaší blízkosti si podejte ruku a představte se celým jménem.

- Své jméno i příjmení vyslovte jasně. Přidejte ještě vaší pozici a firmu. Případně své jméno opakujte.


- Pevně stiskněte ruku a udržujte oční kontakt. Na pevný stisk se nezapomíná. Očním kontaktem dáte najevo, že jste seriozní.

- Zopakujte jméno osoby, s níž jste se seznámili. Vyjádřete, že jste rádi, že jste se setkali. Zopakováním jména dáte najevo svůj zájem a navíc si je lépe zapamatujte.

- Nechte druhou stranu mluvit. O novém člověku se snažte dozvědět co nejvíce tím, že jej necháte mluvit. Ptejte se a poslouchejte. Nepřerušujte.

- Nemluvte příliš o sobě a svém byznysu. Stručně zmiňte, čím se zabýváte. Nezabíhejte však do podrobností, nebudete-li k tomu vyzváni.

- Vždy s sebou mějte vizitky. Nikdy předem nevíte, s kým se setkáte.

- Čtěte alespoň jeden článek denně. Nastane-li nepříjemná chvíle ticha, můžete ji přerušit vyprávěním zajímavého příběhu, který jste četli. Raději se však vyhněte politice.

- Při představování kolegů zmiňte celé jejich jméno a nějakou zajímavost o nich. Zmiňte například, kde pracují nebo čeho dosáhli. Ostatním to pomůže, aby se cítili příjemněji a měli o čem mluvit.


-kk-

Zdroj: Monster.com - přední světový pracovní portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje Monster.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace