Jak mohou manažeři předcházet svému vlastnímu vyhoření?

Manažerská funkce splňuje všechny parametry, které ji předurčují k tomu, aby byla jednou z nejrizikovějších co se týče potenciálního syndromu vyhoření. Je to často stresová práce, při které musíte komunikovat s lidmi různých povah, musíte dodržovat plány a plnit cíle a především se jedná o práci, kterou nelze dělat mechanicky, ale vždy je nutné nad ní přemýšlet a vkládat do ní veškerý svůj důvtip. Zde jsou tři způsoby, jak mohou manažeři syndromu vyhoření u sebe úspěšně předcházet.

Ilustrační snímek

Vyhněte se rutině

Podle Harvard Business Review je jednou z věcí, která činí leadership zajímavým, neustálá změna prostředí a nutnost neustále být kreativní. Po určité době však někteří manažeři padají do rutiny, nezajímají se o nové trendy a přestávají přecházet hranice své komfortní zóny. Za každou cenu se vyhněte rutině. Komunikujte se svým týmem a hledejte nové iniciativy. Pokud něco nejde, zkoušejte jiné možnosti a nové postupy.

Najděte si to, co vás baví

Každá práce má svá pro i proti. A proto je nutné, aby si každý pracovník (i manažer) našel na své práci něco, co ho baví. Věnujte se s týmem aktivitám, které vás naplňují, zajímejte se o své podřízené a nenechte administrativu nebo rutinu, aby vás ubíjela. A pokud bude vaše práce bavit vás samotné, projeví se to i na vašem týmu, který tak bude více motivovaný a pozitivní.

Pronikněte do tajů mezilidské komunikace

Způsob, jak si zpříjemnit komunikaci se svými podřízenými, je chápat leadership jako jakousi hru, ve které můžete zkoušet různé postupy komunikace a manažerské triky. Internet a odborná literatura se hemží poznatky o neverbální komunikaci, o tónu hlasu, o intonaci a o celkovém způsobu, jak vést hovor. Zkoušejte tyto poznatky používat v praxi a postupně vytříbíte to, jak na lidi působíte obecně.

 

-mm-

 

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review