How can managers prevent their own burnout?

Jak mohou manažeři předcházet svému vlastnímu vyhoření?

Being a manager has all the parameters of high-risk when it comes to burnout. It is often a stressful job in which you must communicate with all kinds of people, achieve goals and conform to business plans. Above all, it is a job you cannot do mechanically; it is always necessary to think about what you are doing and have your wits about you. Here are three ways managers can successfully prevent burnout.

Avoid routines

According to the Harvard Business Review, one thing that makes leadership interesting is the constant change and necessity always to be creative. But after a while, some managers fall into a rut, become less interested in new trends and cease to go beyond the limits of their comfort zone. Avoid this at all costs. Talk to the team and seek new initiatives. If something is not working, try other options and new approaches.

Find what it is you enjoy

Every kind of work has its pros and cons, which is why every employee (as well as manager) must find something about their work they enjoy. Together with your team, participate in activities that make you happy, be interested in your employees and do not let red tape or routine tasks destroy your zeal. If you yourself enjoy your work, this will show also in your team, who will then be more motivated and more positive.

Get to know the secrets of interpersonal communication

One way to facilitate communication with staff is to treat management as a sort of a game in which you can try various communication techniques and leadership tricks. The Internet and self-learning books are full of advice on non-verbal communication, tone of voice, intonation and overall style of having a conversation. Try using these tips in practice and you will gradually perfect the impression you make on people you are talking to.

 

-mm-

    Jak mohou manažeři předcházet svému vlastnímu vyhoření?

    Manažerská funkce splňuje všechny parametry, které ji předurčují k tomu, aby byla jednou z nejrizikovějších co se týče potenciálního syndromu vyhoření. Je to často stresová práce, při které musíte komunikovat s lidmi různých povah, musíte dodržovat plány a plnit cíle a především se jedná o práci, kterou nelze dělat mechanicky, ale vždy je nutné nad ní přemýšlet a vkládat do ní veškerý svůj důvtip. Zde jsou tři způsoby, jak mohou manažeři syndromu vyhoření u sebe úspěšně předcházet.

    Vyhněte se rutině

    Podle Harvard Business Review je jednou z věcí, která činí leadership zajímavým, neustálá změna prostředí a nutnost neustále být kreativní. Po určité době však někteří manažeři padají do rutiny, nezajímají se o nové trendy a přestávají přecházet hranice své komfortní zóny. Za každou cenu se vyhněte rutině. Komunikujte se svým týmem a hledejte nové iniciativy. Pokud něco nejde, zkoušejte jiné možnosti a nové postupy.

    Najděte si to, co vás baví

    Každá práce má svá pro i proti. A proto je nutné, aby si každý pracovník (i manažer) našel na své práci něco, co ho baví. Věnujte se s týmem aktivitám, které vás naplňují, zajímejte se o své podřízené a nenechte administrativu nebo rutinu, aby vás ubíjela. A pokud bude vaše práce bavit vás samotné, projeví se to i na vašem týmu, který tak bude více motivovaný a pozitivní.

    Pronikněte do tajů mezilidské komunikace

    Způsob, jak si zpříjemnit komunikaci se svými podřízenými, je chápat leadership jako jakousi hru, ve které můžete zkoušet různé postupy komunikace a manažerské triky. Internet a odborná literatura se hemží poznatky o neverbální komunikaci, o tónu hlasu, o intonaci a o celkovém způsobu, jak vést hovor. Zkoušejte tyto poznatky používat v praxi a postupně vytříbíte to, jak na lidi působíte obecně.

     

    -mm-

     

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review