Jak být oblíbeným nadřízeným v roce 2009

Pokud jste manažer, nadřízený, vedoucí oddělení nebo majitel podniku, je důležitější, abyste byli respektovaní než milovaní. Pravdou však je, že můžete být obojí.

Být oblíbeným nadřízeným není o rozvoji kultu osobnosti. Ve skutečnosti nemusíte mít fantastické dovednosti v oblasti jednání s lidmi, abyste si své zaměstnance získali. Co potřebujete, je ochota navázat skutečná spojení s lidmi, kteří pracují pod vámi. To znamená poznat jejich výzvy, pracovní styl, stresové faktory a roli při fungovaní firmy. Také to znamená všímat si jich, uznávat jejich práci a naslouchat jim.


Zde je několik vyzkoušených způsobů, jak navázat všechna důležitá spojení s personálem a zaměstnanci:


- Buďte na lince. McDonaldu může ještě dnes každý zaměstnanec zavolat řediteli a ten se mu ozve do 24 hodin, pokud nemůže okamžitě zvednout telefon. Takovým přístupem oznamujete zaměstnancům, že vám na nich záleží.


- Mějte dveře otevřené. Přestože to může být ve vaší firmě fyzicky nemožné, mít směrnici „otevřených dveří“ je možné vždy. Otevřené dveře říkají: „Jsem tu pro vás“.


- Spusťte program ombudsman. Promyslete proces, jehož prostřednictvím mohou zaměstnanci ventilovat stížnosti nezaujaté straně.


- Udělejte si z kolegů přátele. Je to proto, že skuteční přátelé vám řeknou, že jste vykolejili a dají vám pravdivou zpětnou vazbu.


- Pracujte občas v „přední linii“. Obětujte občas trochu svého času zákazníkům a personálu, který je s nimi v každodenním styku. Vyhledávejte a rozvíjejte síť lidí, na které se budete moci spolehnout pro zpětnou vazbu a radu. Naslouchejte jim.


- Uvědomujte si svůj image. Ptejte se nejen: „Je mi příjemné být s tímto člověkem?“, ale také: „Je pro mé lidi příjemné být v mé blízkosti?“


- Buďte tam, kde to vře. Projděte se po provozu v době, kdy je opravdu rušno. Bude to pro vaše lidi velká morální injekce.


- Jděte příkladem. Vaši lidé ve vás vidí vzor. Díky tomu, že budete inspirující a pozitivní, získáte přátele, obdivovatele a loajální zaměstnance.


- Buďte konzistentní. Dobrý lídr je schopen být upřímný a spravedlivý.

-av-

Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine