Jack Welch: Nebojte se geniálních podřízených

Ilustrační snímek

Řízení zaměstnanců, jejichž práci manažer sám neovládá nebo jí nerozumí, je náročný úkol. Je přitom jedno, zda se jedná o vývojáře softwaru nebo jiné, nejčastěji technicky zaměřené experty. Zásadní je, že na těchto odbornících stojí úspěch firmy a manažer k nim musí přistupovat tak, aby to bylo přínosné pro všechny zúčastněné strany. Myslí si to alespoň Jack Welch.

Dlouholetý generální ředitel společnosti General Electric (1981-2001) a odborník na rozvoj lídrů, který v roce 2010 založil vlastní obchodní školu Jack Welch Management Institute na Strayer University ve státě Virginia, pravidelně publikuje své postřehy na síti LinkedIn. Tentokrát se zaměřil na to, jak úspěšně řídit „geniální zaměstnance“.

1. Ukažte zájem porozumět

Začít musíte tím, že si spolu se zaměstnanci ujasníte základní pravidlo. To pravidlo říká, že manažer se bude ptát tak dlouho, než dostatečně porozumí konkrétním aspektům práce odborníků, a odborníci budou ochotně odpovídat tak dlouho, jak bude třeba. Manažer musí jasně ukázat, že chce práci svých podřízených lépe pochopit.

2. Spojte práci se strategickými cíli

Usilujte o to, abyste co nejlépe pochopili, jak dané technologie nebo nástroje přispívají k plnění obchodní strategie firmy. Příkladem může být otázka: „Jaký vliv bude mít každý jednotlivý kus použitého hardwaru na naše strategické cíle?“ Ptejte se tak, abyste mohli nacházet pružnější a efektivnější řešení. Učte své odborníky uvažovat nejen technicky, ale také obchodně.

3. Respektujte odborníky jako lidi

I když se na první pohled mohou jevit jako mimozemšťané, všichni odborníci jsou především lidé. Nezapomínejte proto na vzájemné vztahy založené na úctě a důvěře. Snažte se co nejvíce přiblížit svým podřízeným jako lidem. Lépe pak pochopíte, jak jim pomoci v práci.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse