I domácí kancelář má svá pravidla

Mnozí kancelářští pracovníci sní o možnosti práce z domova. Představují si, že by se tak zbavili nepříjemných šéfů, kteří neustále něco požadují, politikaření kolegů i nudných porad. Navíc by mohli pracovat v teplácích, ušetřili za pohonné hmoty a stihli i polední cvičení.

Zřízení domácí kanceláře je jednoduché a často také velmi vzrušující. Skutečná každodenní práce z domácího prostředí však již tak jednoduchá a zábavná není. Její největší výhoda – možnost ztratit se kdykoli chceme – je zároveň i její největší výzvou. To, že přicházíme do kanceláře a zase z ní odcházíme, dává našemu dni určitý rámec, který při práci z domova chybí. Doma se navíc pracovní činnost může mísit s chodem rodiny a péčí o děti, což ještě více stírá hranice mezi prací a volným časem.

Odborníci se proto shodují na tom, že efektivní práce z domova vyžaduje stejné plánování a dodržování struktury jako práce z tradiční kanceláře. Teprve poté, co zvládnete základy, můžete mít doma kancelář svých snů.

Sestavte si pracovní rozvrh

Základem produktivního řízení času je struktura pracovního dne. Plánujte si jednotlivé pracovní úkoly i ostatní domácí povinnosti. Dodržujte pracovní dobu, kterou si vymezíte. Pak se vám nestane, že místo vyřizování pracovních telefonátů budete uklízet dům.

Vytvořte si denní rituály

Je velmi důležité vytvářet si během dne rituály, které vám budou dávat jasný signál, že je čas pracovat. Najděte si vlastní alternativy k tomu, že kancelářští pracovníci ráno oblékají kravaty, v deset hodin vypijí kávu s kolegy apod. Samozřejmostí je dodržování hygieny bez ohledu na to, zda budete celý den trávit sami.

Zachovejte soustředění na práci

V kanceláři nás většinou ruší kolegové. Doma jsou to každodenní záležitosti jako neumyté nádobí, protékající odpad u umyvadla nebo sousedi. To všechno znesnadňuje soustředění na práci a je třeba řešit. Lidem ve svém okolí jasně vysvětlete, že i když pracujete z domova, můžete se jim věnovat až po pracovní době. Naučte se dodržovat pracovní dobu, obědvat každý den v tutéž hodinu a ostatním věcem se věnovat až po práci.

Vymezte si pracovní prostor

S dnešními mobilními zařízeními je snadné pohybovat se po celém domě, to však nijak nepřispívá produktivitě práce. Ideální je mít pro práci vyčleněnu samostatnou místnost s dveřmi. Není-li to možné, potřebujete alespoň takové místo, na kterém nebudete neustále vyrušováni.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace