Hlavně opatrně

Vytisknout

Nedávné záplavy v suterénu Bostonské veřejném knihovny promáčely na 50 000 svazků knih. Rozpoutaly ale také záplavy emocí zaměstnanců knihovny. Vyskytl se záchvat noční paniky, jiní přirovnávali událost k úmrtí v rodině, 25 zaměstnanců skončilo v psychologické poradně. To jen ukazuje, že pod zdánlivě klidným povrchem se u většiny z nás něco děje. Následující strategie vám mohou pomoci odkrýt vaše obvykle celkem zdrženlivé zaměstnance.
* Ukažte zaměstnanci, že ho posloucháte – nestačí naslouchat, musíte ukázat, že nasloucháte. Pomocí očního kontaktu, otázek, příležitostného přerušení...
* Vytvořte bezpečné prostředí – lidé se vyhýbají interakci z mnoha důvodů, mohou být nervózní ve skupině, mohou se bát mluvit před šéfem. Bojí se kritiky apod. Snažte se mluvit s každým jednotlivě, třeba během oběda.
* Poskytněte mu více času na odpověď – nespěchejte.
* Poskytněte povzbuzující zpětnou vazbu – mnoho plachých lidí má rádo, když je jejich projev provázen kýváním, přitakáváním a komentáři. Zkuste různé přístupy.
* Pozvolna a mírně vysvětlujte problémy, které způsobují jeho nedůvěřivost – ostýchaví lidé většinou nepoznají, jaký vliv mají na své okolí. Sdělte jim, jak moc tým potřebuje jejich přispění.
-ba-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace