Hlavně opatrně

Nedávné záplavy v suterénu Bostonské veřejném knihovny promáčely na 50 000 svazků knih. Rozpoutaly ale také záplavy emocí zaměstnanců knihovny. Vyskytl se záchvat noční paniky, jiní přirovnávali událost k úmrtí v rodině, 25 zaměstnanců skončilo v psychologické poradně. To jen ukazuje, že pod zdánlivě klidným povrchem se u většiny z nás něco děje. Následující strategie vám mohou pomoci odkrýt vaše obvykle celkem zdrženlivé zaměstnance.
* Ukažte zaměstnanci, že ho posloucháte – nestačí naslouchat, musíte ukázat, že nasloucháte. Pomocí očního kontaktu, otázek, příležitostného přerušení...
* Vytvořte bezpečné prostředí – lidé se vyhýbají interakci z mnoha důvodů, mohou být nervózní ve skupině, mohou se bát mluvit před šéfem. Bojí se kritiky apod. Snažte se mluvit s každým jednotlivě, třeba během oběda.
* Poskytněte mu více času na odpověď – nespěchejte.
* Poskytněte povzbuzující zpětnou vazbu – mnoho plachých lidí má rádo, když je jejich projev provázen kýváním, přitakáváním a komentáři. Zkuste různé přístupy.
* Pozvolna a mírně vysvětlujte problémy, které způsobují jeho nedůvěřivost – ostýchaví lidé většinou nepoznají, jaký vliv mají na své okolí. Sdělte jim, jak moc tým potřebuje jejich přispění.
-ba-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace