Etiketa pracovních obědů

Ilustrační snímek

Zahrnuje vaše práce pracovní obědy s klienty? Pak byste se v těchto situacích měli umět správně chovat, abyste na klienty udělali jen dobrý dojem.

- Zapůsobte na svého klienta a předem zajistěte zaplacení útraty v dané restauraci. Číšník vám pak nepřinese účet a vy se nedostanete do nepříjemné situace s tím, kdo bude platit.

- Místo k sezení s lepším výhledem nabídněte klientovi. Vždy jej nechte jít před sebou, než dojdete ke stolu. Dejte také vědět obsluze, že vy jste hostitelem. S případnými technickými záležitostmi se pak budou obracet na vás.

- Objednejte si vhodné jídlo. Pokud například víte, že trvá nejméně hodinu, než dokážete sníst kraba, neobjednávejte si jej. Chcete-li se vyhnout trapnému momentu, volte jen jídla, jejichž názvy umíte vyslovit a víte, o jaký pokrm se jedná.

- Nenoste si s sebou příliš obchodních věcí. Nikdo nechce u oběda vidět stohy papírů, složky a přenosné počítače. To vše si můžete ukázat v kanceláři.

- Sledujte tón svého hlasu a to, co říkáte. Uvědomte si, že všichni kolem vás mají oči a uši a mohou vyslechnout vaši důvěrnou konverzaci. Nechcete jistě, aby vám klienta přebrala konkurence.

- Začněte budovat pevný obchodní vztah. Očekává se od vás určitá společenská konverzace. Odhalování vašich stěžejních problémů nebo příliš intimních záležitostí však není vhodné. Vyhněte se také tématům náboženství, politiky a sexu.

- Kopírujte svého klienta při objednávání jídla. Pokud si objedná tři chody, udělejte totéž. Vyhnete se tak situaci, kdy byste museli sedět bez jídla, zatímco on bude jíst.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com