Efektivní vůdce musí být empatický

I když jsou vyšší manažeři považováni za nejkompetentnější v oblasti obchodu, jejich celkovou vůdcovskou úspěšnost formuje zejména schopnost empatie a důvěryhodnost. Vyplývá to ze studie, které se účastnilo 1405 vůdců ze 47 organizací.

Mezinárodní konzultantská společnost BlessingWhite pracovala na této studii šest let. Analyzovala zpětnou vazbu, kterou vzhledem k vyšším manažerům poskytlo téměř 8000 kolegů, přímých podřízených i nadřízených. Úkolem respondentů bylo zhodnotit vyšší manažery v 54 oblastech, zahrnujících obchodní i osobní kvality.

„Ukazuje se, že i když vůdcové připívají organizacím svými klíčovými obchodními dovednostmi, nedokážou-li se spojit s kolegy a zaměstnanci a budovat loajální vztahy, nakonec selžou,“ komentoval výsledky studie ředitel BlessingWhite Christopher Rice. Efektivní vůdce by měl umět pochopit pocity a potřeby druhých a budovat důvěru.

-kk-
Zdroj: WorldatWork - portál globální asociace manažerů lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje WorldatWork
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace