Dobrý manažer nezná všechny odpovědi

Ilustrační snímek

Možná si říkáte, že vás podřízení mají rádi, ale ve skutečnosti vás skrytě nenávidí. Příčinou mohou být chyby ve vašem přístupu k řízení lidí, které si neuvědomujete. Typickým příkladem je manažer, který předstírá, že zná všechny odpovědi. Chce vypadat dobře. Kdyby ale lépe poslouchal, divil by se, co o něm ostatní říkají za jeho zády. Připomínejte si proto, že není třeba vědět všechno. Výhodou pozice manažera je naopak přístup k různým nápadům, talentům a zkušenostem lidí kolem něho.

Čemu dalšímu se vyhnout?

  • Neptejte se na názory druhých, když vás nezajímají. V takovém případě raději dejte jasný pokyn, co a jak dělat.

  • Neodesílejte e-maily, když jste pod časovým tlakem. Nepozorností si můžete způsobit zbytečné problémy.

  • Neřešte se zaměstnanci výkonnost a chování jiných zaměstnanců. Tyto záležitosti vyřizujte vždy soukromě a bez pomluv.

  • Nepřistupujte k všem stejně. Každý zaměstnanec může vyžadovat jiný manažerský přístup.

  • Neskrývejte své cíle. Naopak je sdílejte s celým týmem.

  • Neshazujte své chyby na zaměstnance.

  • Neodkládejte kritiku. Jakékoli připomínky se snažte komunikovat co nejdříve, ne jen jednou ročně při hodnocení výkonnosti.

  • Neskrývejte před zaměstnanci, jak mohou dosáhnout povýšení ve firemní hierarchii.

  • Nešetřete na rozvoji své týmu jen proto, abyste na konci roku mohli ukázat, že jste nepřekročili rozpočet.

-kk-

Zdroj: Easy Small Business HR.com - manažerské rady pro podnikatele a malé firmy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Easy Small Business HR.com