Desatero elektronické obchodní komunikace

Vytisknout

Experti ze společnosti Microsoft se domnívají, že prudký rozvoj elektronické pošty, instant messagingu, webových konferencí a dalších podobných komunikačních nástrojů přispěl spolu s poklesem objemu osobních schůzek a telefonátů ke zničení dosavadních pravidel chování v obchodním styku. Ve spolupráci s organizací Finishing Academy, která se zabývá právě etiketou, proto formulovala deset pravidel elektronické komunikace.

- Respektujte formu komunikace, kterou si vybere váš protějšek.

- Nástroje IM používejte pro krátké žádosti a okamžité odpovědi.

- E-mail používejte šetrně a neočekávejte okamžitou odezvu.

- Pro budování vztahů a diskuse o choulostivých věcech používejte telefon.

- Používejte IM a e-mail tak, aby druhá strana viděla, zda jste k dispozici, nebo ne.

- Humor, sarkasmus a flirtování nemusí být v práci vhodné.

- Buďte opatrní při užívání emotikon v obchodním kontextu.

- Nepište do e-mailu nic, co byste dotyčnému neřekli do očí.

- Nečtěte e-maily ani neposílejte SMS, když jste v přítomnosti dalších lidí. Vypněte také zvuk na telefonu.

- Archivujte záznamy všech důležitých rozhodnutí, která proběhla telefonicky, e-mailem nebo prostřednictvím IM.

-kk-

Zdroj: The Times Online - stránky prestižního britského deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Times Online
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace