Dávají ženy-manažerky více výhod svým zaměstnancům?

Přináší majitelky podniků více výhod pro zaměstnance než muži? Možná ne, ale ty, které nabízejí mají často „ženskou“ příchuť.

Hillary Kelbicková, generální ředitelka MKP Communications nabízí výhody, které se staly již běžnými, například flexibilní pracovní dobu nebo možnost práce z domova. Méně obvyklá je pak možnost vzít si děti do práce v případě nečekané události či problému. Kelbicková také povzbuzuje zaměstnance, aby si kupovali nové oblečení a hradí jim je v případě, že tito lidé jsou ve styku s významnou klientelou. Tvrdí, že takto pomáhá svým zaměstnancům lépe se cítit a lépe reprezentovat její firmu.

Teri Rogersová, ředitelka Take Two, filmové a produkční firmy, se také zaměřuje na rovnováhu v práci a rodině. Má ve firemních regulích možnost přizpůsobení pracovního plánu tak, aby zaměstnanci mohli plnit i rodinné povinnosti a brát si volno například, aby vzali děti k lékaři. Její firma také najímá odborníky, například maséry, a připravuje pro své zaměstnance různé relaxační programy. Dále hradí zaměstnancům náklady na parkování, preventivní očkování, snídaně, odpolední svačiny apod.

Je nutno vytvořit takovou firemní kulturu, která dobře vyváží to, co musí firma dělat, aby prosperovala a zároveň uspokojovat potřeby svých zaměstnanců. Spokojení zaměstnanci budou vždy produktivnější a loajálnější. Je ale třeba vyvarovat se předpokladu, že něco, co funguje v jedné firmě, bude fungovat i u vás.

Některé ženy-manažerky by si ale měly uvědomit, že nejsou „matky“ svých zaměstnanců a nepodlehnout přirozené tendenci příliš se zaměřovat na problémy svých lidí.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com