Chyby se stávají, důležitá je komunikace

Většina týmových vůdců zažila určitá týmová selhání. Problém přitom není v samotných selháních, protože k těm dochází i v nejlepších týmech. Jde o to, že řada vůdců neví, jak o selháních mluvit a řešit je.    

- Buďte otevření možnosti, že se můžete mýlit. Často se stává, že vůdce již vstupuje do diskuse se členy týmu s určitými předsudky. To pak vede k špatným výsledkům. Je proto třeba položit si otázku: „Proč by rozumný, inteligentní člověk něco takového dělal?“ Pomůže vám to získat na věc jiný pohled, neznamená to však, že musíte být naivní. V některých případech bude vaše první úvaha správná. Pokud však budete do důležitých diskusí vstupovat s přesvědčením, že máte pravdu, nebude to diskuse, ale monolog.       

- Popište „rozdíly“. Myslí se tím rozdíl mezi tím, co jste očekávali, a tím, co jste viděli ve skutečnosti. Pomůžete tak příslušnému pracovníkovi pochopit problém, aby jej mohl řešit. Začněte s jasně pozorovatelnými fakty, např. „Všiml jsem si vaší neúčasti na poradě minulé úterý. Dohodli jsme se, že se budete účastnit.“ Nezačínejte svými domněnkami ani pocity, o ty se podělte až poté.

- Prozkoumejte motivační i dovednostní problémy. Měli byste odhalit všechny možné překážky. Ne vždy se totiž jedná o problémy s nedostatkem motivace. Zaměstnanci nemusejí podávat horší výkony jen kvůli tomu, že by byli líní nebo se nudili. Prověřte možnost, že jde o nedostatečnou schopnost či dovednost. Pak teprve přicházejte s řešeními a snažte se je vybírat společně.     

-kk-

Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace