Chcete být oblíbeným, ale efektivním vedoucím? 10 tipů, jak na to

Vedení lidí je umění. Někdo se s vlastnostmi a dovednostmi, které jsou k tomu potřeba, rodí. Většina lidí se jim však musí naučit. Chcete se stát úspěšným, efektivním a přesto oblíbeným manažerem? Máme pro vás deset základních tipů, jak na to.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil server Entrepreneur.com.

Najímejte ty nejlepší možné podřízené

Někteří manažeři se bojí najímat ty nejlepší pracovníky, aby je náhodou „nepřerostli“. Větší chybu ale nemůžete udělat. Abyste byli vy i váš tým úspěšní, musíte se obklopit co možná nejschopnějšími kolegy a podřízenými.

Dávejte podřízeným dostatečné pravomoci

Dávejte svým podřízeným dostatečný prostor pro to, aby si o věcech, na kterých pracují, mohli rozhodovat sami.

Nebojte se přiznat chybu

Žádný člověk není dokonalý. A pokud si na dokonalého hrát budete, jen se zbytečně před svým týmem shodíte. Ukažte svoji lidskou stránku a když uděláte chybu, nebojte se to přiznat.

Chovejte se k podřízeným jako k lidem

Všemožné poučky z odborné literatury a motivačních proslovů nejsou tak důležité, jako upřímná, autentická a lidská komunikace s vašimi podřízenými.

Buďte k pracovníkům co možná nejupřímnější

Nesnažte se podřízeným zatajovat informace, mlžit nebo používat nicneříkající fráze. Snažte se k nim být co možná nejupřímnější.

Žádný mikro-management!

Mikro-management je jeden z nejhorších přešlapů, kterých se vůči svým podřízeným můžete dopustit. Jedná se také o častý důvod, proč pracovníci odcházejí od zaměstnavatele.

Nesnažte se budovat si autoritu silou

Pokud se vám zdá, že vám chybí autorita, rozhodně zapomeňte na to, že byste si ji vybudovali silou.

Jděte podřízeným příkladem

Vše, co požadujete po svých podřízených, byste měli především dodržovat vy sami. Nejlepší motivací pracovníků totiž je jít jim příkladem.

Nezapomínejte na strategické plánování

Nezahrabejte se v každodenních starostech natolik, abyste zapomněli, že klíčovým úkolem manažera je strategicky plánovat a udávat směr, kterým se tým bude ubírat.

Předejte svým podřízeným nějakou vizi

Jako manažer musíte svému týmu dodat nějakou vizi. Tedy představu toho, kam se jako tým chcete vlastně dostat.



-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com