Chce to odvahu, charakter a přesvědčení

Existuje spousta kurzů, které mají manažery naučit správnému vedení. Většina jich je velmi nákladná a některé nabízí také rychlé recepty, jak zefektivnit činnost pracovního týmu během jednoho měsíce. Odborníci však tvrdí, že tyto metody nefungují, protože motivace lidí k vyšším výkonům může být buď vnitřní nebo vnější (externí). Člověk tak může motivovat buď sám sebe (např. touhou po úspěchu), nebo být motivován např. prostředím či osobou vedoucího.

Aby mohl vedoucí (nadřízený) své podřízené efektivně motivovat, musí disponovat třemi důležitými vlastnostmi: odvahou, charakterem a přesvědčením. Zvláště v dnešním prostředí, kdy loajalita zaměstnanců v důsledku firemních skandálů pomalu zachází na úbytě, potřebují zaměstnanci někoho, komu by mohli věřit. Jak by tedy měl správný manažer uvedené tři vlastnosti využít v praxi?
* Odvaha – umění riskovat, nést odpovědnost za svá rozhodnutí, jít proti proudu (např. když chce většina určitého zaměstnance propustit).
* Charakter – schopnost čestného a etického jednání, vymezení hranic, za které nejdu, schopnost objektivně posoudit sebe sama.
* Přesvědčení – ochota podstoupit určité riziko s vědomím, že mé rozhodnutí je správné, schopnost je prosadit a obhájit před ostatními, schopnost dostát svým hodnotám.
Zdroj: HotJobs.com - pracovní portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje HotJobs.com