Cesta k úspěchu

Stejně jako manželství i motivační program pro vaše nejlepší obchodníky/pracovníky může zvětrat. Vítěz se může cítit jako zanedbaná družka, sledující své vedení jak opakuje své okoukané rituály rok po roce. Hýčkání dárky nemusí fungovat tak jako fungovalo ze začátku, kdy vše bylo nové a neokoukané.

Je fakt, že se jim pozornost líbí a budou říkat, že jsou spokojeni, ale pravda je taková, že už to všechno znají. Proto i motivační programy musí být čas od času něčím oživeny, aby si uvědomili, proč se vlastně do vaší firmy „zamilovali“.

Přece byste nechtěli, aby se ti, kteří často generují většinu zisků vaší společnosti, začali poohlížet jinam. Dostanete všechny varovné signály. Začnou se lépe oblékat. Budou se chtít dostat do formy. Aktualizují své CV.

Kontaktovali jsme 11 expertů a zde jsou jejich rady jak probudit vášeň ve vztazích s vašimi nejlepšími pracovníky.

Kdy naposled jste vytáhli fotoaparát a vyfotili je? „Jeden z mých nejlepších obchodníků kdysi uzavřel obchod o kterém jsem si myslel, že nemůže nikdy vyjít. Řekli jsme mu, že pokud to dokáže, pověsíme jeho portrét do zasedací místnosti obchodního oddělení. Konec příběhu je ten, že nakonec já osobně ten jeho portrét věšel.“ Říká A. Cagnetta, ředitel Transworld Business Brokers.

Umožněte změnou struktury pravidel, aby dostali šanci i jiní zaměstnanci, ne jen top třída. Lidé budou vždy chtít vyhrávat a být nahoře. Tím, že rozšíříte řadu lidí, kteří se budou moci účastnit programu vnesete konkurenci, díky které zapálíte novou jiskru. Ti nejlepší jsou zvyklí vyhrávat a také jsme zvyklí od nich úspěch očekávat. Pokud zůstanou stejná pravidla – celý program zůstane stejný.

Neříkejte jim, že víte co chtějí. Proč byste je měli znát tak dobře? Dejte jim svobodu. Volnost je velkou motivací a znamená pro vaše lidi víc než si myslíte. V minulosti jsme plánovali všechny události. Teď dostávají brožury a jiné materiály, kde si mohou sami vybrat. V Arizoně to například mohou být jízdy v džípech v poušti nebo létání balónem.

Lze odměňovat i jinak než materiálně. Nezapomenutelné zážitky mohou mít trvalejší hodnotu než peníze. Budou za rok vzpomínat vaši obchodníci na finanční odměnu, kterou dostali? Ale např. sedět v předních řadách na udělování cen Grammy a účast na večírku s hvězdami je něco na co nezapomenou nikdy.

Je dobré kombinovat obojí, běžné i spontánní odměny.

-av-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace