Být tak pánem svého času

Hodně lidí sní o možnosti práce z domova. Představují si, jak vstanou z postele a začnou pracovat usrkávajíc kávu. Myslí si, že bez dojíždění, debat s kolegy a podnikové politiky budou více soustředění a tudíž i výkonnější. Sami si řídit svůj rozvrh má i své neočekávané nevýhody, které mohou ovlivnit vaši hladinu stresu. Můžete zjistit, jak obtížné je motivovat sami sebe a organizovat bez tlaku odpovědnosti k šéfovi. Jste sami odpovědní za řízení svého času. Abyste zorganizovali sebe a své domácí pracoviště a byli produktivní a nestresovaní, zde je několik tipů:

- Udržujte si doma oddělenou, zřetelně pracovní oblast – můžete prostě umístit pracovní stůl a kartotékovou skříň do rohu místnosti a definovat to jako vaši pracovní oblast. Udržujte ji čistou a organizovanou.

- Zjistěte, jak pracujete nejlépe – jasně určete prostředí, ve kterém jste nejproduktivnější. Na gauči nebo u stolu? Přidejte předměty, které podporují váš pozitivní přístup (fotky, knihy).

- Buďte mentálně připraveni jednat – naplánujte si svůj pracovní rozvrh podle své osobní energetické úrovně. Pokud myslíte jasněji ráno, dělejte v této době nejdůležitější a nejobtížnější úkoly.

- Rozvrhněte si čas na dokončení úkolů vytyčením konkrétních „otevřených“ hodin, kdy vás lidé mohou kontaktovat – mnoho lidí předpokládá, že když pracujete doma, budete jim k dispozici 24 hodin denně. Vytyčte hodiny, kdy vás mohou kontaktovat, jinak ať zanechají vzkaz.

- Uvědomte si, že tento životní styl vyžaduje mnoho vyjednávání, plánování a stanovování priorit – osobní a pracovní život se vám chtě nechtě bude směšovat. Naučte se odpočívat a soustředit se na to, co je důležité.

-ba-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace