6 rad pro obnovení energie

Pracujete déle, trávíte více času na poradách a méně na dovolených, řešíte stále více e-mailů a oběd stačíte sníst maximálně u pracovního stolu? Stal se požadavek dělat více s méně zdroji vaší noční můrou? Podle amerického manažerského poradce a autora knihy The Way We're Working Isn't Working Tony Schwartze se není čemu divit. Člověk totiž nedokáže dlouhodobě pracovat jako stroj, potřebuje znovu načerpat síly. Schwartz proto shrnuje šest základních strategií pro doplnění energie při náročné práci.

Dostatečný spánek jako priorita

Výzkumy neustále potvrzují, že člověk potřebuje sedm až osm hodin spánku denně, aby si dostatečně odpočinul. Začněte tím, že si určíte čas, kdy budete chodit spát a budete se na spánek připravovat minimálně půl hodiny předem. Nevěnujte se žádným náročným činnostem. Musíte-li stále na něco myslet, sepište si to před spaním na papír.

Přestávka každých 90 minut

Hodnoty, které svou prací vytváříte, nejsou dány tím, jak dlouho budete pracovat v kuse. Naopak jde o energii, kterou své práci dokážete dát. Dopřejte si proto krátkou přestávku minimálně každých 90 minut. Vyzkoušejte například dechová cvičení, která uklidní vaše tělo i mysl.

Seznam všeho potřebného

Zapisujte si doslova všechno, co potřebujete udělat. Čím méně budete své povinnosti muset hledat ve své mysli, tím více energie si udržíte pro to, co právě děláte.

Zrychlení tepu nebo zdřímnutí

Nemáte-li čas se proběhnout či zajít do tělocvičny, zkuste se pro obnovení energie projít o polední pauze po schodech budovy. Někomu může více vyhovovat krátký spánek v době mezi 13. a 16. hodinou, kdy většina lidí cítí největší únavu.

Uznání a sdílení energie

Hledejte příležitosti, jak někomu ve svém okolí projevit uznání, společně sdílet pocity a energii s druhými lidmi. Zároveň byste měli umět ocenit i sami sebe, oslavit své úspěchy.

Přechodový rituál mezi prací a domovem

Zkuste se po cestě domů na chvíli zastavit například v parku, kde si vyčistíte hlavu.

-kk-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review