6 kroků ke zpětné vazbě od vašeho okolí

Vytisknout

Čím vyšší pozici ve firmě zastáváte, tím nižší je pravděpodobnost, že se vám dostane konstruktivní zpětné vazby. To víte, nikdo si vás nechce rozházet... Jednoho dne se tak můžete ocitnout v izolaci, kam se za vámi nedostane řada zajímavých myšlenek. Článek ze série Best Practices na serveru Harvard Business Review radí:

Uvědomte si strach ve svém okolí

Pochopte, že lidé kolem vás mají strach kritizovat vás a jasně jim vysvětlete, že se nemusejí bát. Zdůrazňujte, že potřebujete jejich zpětnou vazbu, abyste se mohli dále rozvíjet.

Aktivně žádejte o zpětnou vazbu

Pravidelně oslovujte své okolí s žádostí o zpětnou vazbu, jak byste se mohli zlepšit, a žádejte konkrétní příklady.

Učte se číst mezi řádky

Smiřte se s tím, že se vám nepodaří získat vždy upřímnou zpětnou vazbu. Musíte se proto učit odhalovat, na jaké problémy se vás vaše okolí snaží upozornit, postupně. Začít můžete tím, že se na stejnou otázku zeptáte více lidí.

Najděte důvěryhodné lidi

Pokud se se vaší organizaci nedá očekávat, že k vám budou lidé otevření a upřímní, najděte si několik důvěryhodných jedinců. Může to být kdokoli, kdo má přístup ke správným datům a komunikujte s lidmi, kteří jsou s vámi v každodenním kontaktu. Dejte si ale pozor, aby vám neříkal jen to, co chcete slyšet.

Zkuste začít anonymně

Je-li pro lidi ve vašem okolí skutečně náročné se otevřít, vyzkoušejte některou z metod anonymního sběru zpětné vazby, zapojení 360stupňové zpětné vazby nebo externího kouče.

Upravujte své jednání podle zpětné vazby

Když už se vám podaří získat zpětnou vazbu, jednejte podle ní. Nedávejte okolí najevo, že stejně nemá smysl vám cokoli sdělovat. Poděkujte a vyvoďte ze zpětné vazby závěry, v čem se můžete zlepšit. A nezůstávejte jen u slov.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace