5 tipů pro pohovor s negativním členem týmu

Ilustrační snímek

Máte ve svém týmu negativistu, který si stěžuje na všechno, co se děje? Pak možná máte i tendenci jej ignorovat. To je však to nejhorší, co může manažer pro tým udělat. Naopak je třeba jednat aktivně. Server openforum.com doporučuje pozvat si dotyčného do kanceláře, neřešit jeho chování na chodbě či jinde na veřejnosti. Domluvte se na osobní schůzce o délce maximálně 15 minut. Pak se držte následujících kroků.

Ukažte pochopení

Notoričtí stěžovatelé chtějí prostor, aby se mohli vyjádřit, tak jim jej poskytněte. Nemusíte souhlasit, jen je nechte mluvit a až domluví, poděkujte za jejich názor.

Nesnažte se přesvědči o opaku

Nemá cenu vysvětlovat, že vše není tak špatné, jak se zdá. Jedna schůzka ke změně uvažování nestačí.

Chtějte řešení

Požádejte dotyčného o konkrétní návrhy řešení jeho stížností. Pokud si stěžuje na někoho z kolegů, nepřebírejte za to odpovědnost, pošlete jej, aby si záležitost vyřešil s ním.

Nabídněte svůj názor

Zeptejte se, zda dotyčný chce znát váš názor. Možná vás překvapí, že žádné řešení nehledá a jeho stížnost není tak závažná, chce jen, abyste ho chvíli poslouchali.

Zaměřte se na jiné téma

Přesuňte se od původní stížnosti k něčemu jinému, co se zrovna děje ve vašem týmu. Negativistovi se pomůže odpoutat se a vrátit se k práci.

-kk-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum