5 tipů pro kampaň zaměřenou na změny

Vytisknout

Odborníci se shodují na tom, že nejobtížnější je dosáhnout změn kultury – ať už se kulturou myslí etika finančního systému nebo stravovací návyky jednotlivce. Je tomu tak proto, že nejde o rozhodnutí, jako je například změna generálního ředitele nebo událost typu vítězství ve volbách. Změna chování vyžaduje neustále pokračující kampaň. Nejlepší kampaně zaměřené na prosazování změn přitom tvoří pět prvků:

- Zapamatovatelné sdělení. Kampaň by měla, stejně jako v případě marketingu zaměřeného na budování značky, začínat jasným, stručným, snadno opakovatelným a emočně působivým sdělením.

- Příběhy. Vyprávění je velmi silným nástrojem pro kampaně. Lidé si lépe pamatují druhé lidi a příběhy než čísla.

- Akční nástroje a role. Úspěšná kampaň zahrnuje jasný krok, který může podniknout každý, aniž by musel vytvářet nové procesy. Platí to i pro složité změny.

- Koalice partnerů. Kampaň pro změnu bude vyžadovat mnoho dodavatelů, distributorů a spojenců.

- Podpora na místě. Podobně jako marketingové kampaně potřebují podporu na místech prodeje, vyžaduje úspěšná kampaň na změnu chování podporu v místě akcí – ve chvílích, kdy se konkrétní chování zavádí do praxe.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace