5 rad, jak řídit tým pracující z domova

Ilustrační snímek

Chystá se vaše společnost převést část nebo celý tým na práci z domova? Tento typ spolupráce má mnohé výhody. Zlepšuje flexibilitu pracovního týmu a snižuje náklady. Callcentre.co.uk přinesl několik rad, jak si s řízením týmu pracujícího z domova poradit.

1) Vyberte vhodné lidi

Vaši lidé musí vědět, co se od nich očekává, znát nevýhody práce z domova a umět pracovat s časem. Nesmíte prostě převést lidi z práce v kanceláři k nim domů. Práce z domova není pro každého. Nejenom pracovní tým, ale i jeho vedoucí by měl pracovat z domova. Bude pak lépe chápat problémy, které vznikají. 

2) Přemýšlejte nad postupy

Postupy využívané v kancelářích nebudou fungovat u týmů pracujících z domova. Musíte své praktiky přepracovat. Přemýšlejte nad tím, které postupy se dají převést do "virtuální" podoby. Rovněž nepoužívejte technologie a komunikační nástroje, které využíváte běžně v kanceláři. Snažte se najít specifické nástroje, které se hodí přímo pro váš tým a práci na dálku.

3) Změny v neformální komunikaci

Nestačí proměnit formální komunikaci, ale i tu neformální. Promyslete, jak můžete využívat například Skype k neformální komunikaci, která je na tradičním pracovišti běžná. Během komunikace nesmíte zaměstnance pracující z domova přehlížet.

4) Vytvořte příručku

Shrňte všechny důležité informace do jedné příručky. Popište postupy a pravidla. Příručku publikujte na vašem intranetu, tak aby byla snadno dostupná a mohli jste provádět změny, které budou v budoucnu potřeba.

Dále dejte pracovníkům vytištěný seznam "co když", kde bude vysvětleno, co dělat, pokud dojde k závažnějším situacím, jako je například porucha elektřiny. Ujistěte se, že má každý zaměstnance nějakou alternativu jako například možnost pracovat u sousedů, rodiny či přátel.

-ka-

Zdroj: Callcentre.co.uk - britský web věnovaný řízení call center
Zobrazit přehled článků ze zdroje Callcentre.co.uk