5 kroků k produktivní zpětné vazbě

Zpětná vazba z vašich úst má vašim kolegům a podřízeným dát najevo, jaké pokroky dělají a také, jak mohou řešit různé problémy. V praxi však mají zaměstnanci ze zpětné vazby často hrůzu. Stačí, abyste zmínili, že se chcete podělit o zpětnou vazbu, a zaujímají rovnou obrannou pozici. Článek na serveru Entrepreneur.com proto přišel s pěti radami, jak zpětnou vazbu předávat produktivně.

1. Vytvořte atmosféru bezpečí

Necítí-li se člověk, jemuž předáváte zpětnou vazbu bezpečně, mine se celá vaše snaha účinkem. Vaším cílem by rozhodně nemělo být vzbudit špatný pocit nebo někoho zesměšňovat na veřejnosti.

2. Buďte pozitivní

Snažte se předat přinejmenším stejný objem pozitivní zpětné vazby jako negativní. Pozitivní zpětná vazba podporuje otevřenost mysli druhých a usnadňuje diskusi o nových postupech.

3. Buďte specifičtí

Lidé většinou reagují lépe na specifické, pozitivní připomínky.

4. Komunikujte okamžitě

Produktivní zpětná vazba vyžaduje, abyste ji poskytovali často. Budete-li čekat tři měsíce, abyste někomu řekli, že je průměrný, těžko jej dovedete k potřebným změnám.

5. Buďte tvrdí, nikoli však sprostí

Jestliže někdo přestřelí a vy mu to musíte dát najevo, začněte tím, že se budete zajímat o jeho pohled na věc. Odolejte pokušení zbrkle vykreslit, jak hloupé bylo jeho jednání, i když je to pravda.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace