5 kroků k osobní vůdcovské značce

Pravděpodobně již máte svou osobní vůdcovskou značku, je to však dobrá značka? Tato otázka není banální. Vůdcovská značka vás totiž určuje a vymezuje jako lídra, komunikuje hodnotu, kterou nabízíte a napomáhá k maximálně efektivním výsledkům.

Výběr vůdcovské značky vám dodá směr. Když si jasně určíte, pro co chcete být známí, snadněji se zbavíte úkolů a projektů, které vaší značce neodpovídají. Budete se lépe soustředit na důležitější aktivity.

- Jakých výsledků chcete dosáhnout v následujícím roce? Začnete tím, že si ujasníte, jakých hlavních cílů chcete ve své práci dosáhnout v následujících 12 měsících. Zaměřte se na tyto čtyři oblasti: zákazníci, investoři, zaměstnanci, organizace.

- Pro co chcete, aby vás ostatní znali? Zapřemýšlejte o klíčových ukazatelích, které vás v souvislosti s vaší rolí napadají a prodiskutujte je se svými lidmi. Přímo se zeptejte, zda odpovídají tomu, jak byste jako manažeři měli vystupovat. Jedná se například o tyto kvality: spolupráce, uvážlivost, nezávislost, inovativnost, orientace na výsledky, strategický přístup.

- Definujte svou identitu. Každou z kvalit, pro které jste se rozhodli, rozviňte do krátké věty, v níž vyjádříte, jak jí chcete dosáhnout v praxi.

- Vytvořte programové prohlášení své vůdcovské značky a otestujte je. Formulujte je takto: „Chci být známý pro..., abych mohl dosáhnout...“ Pak si položte tyto otázky, abyste se ujistili, zda není třeba ještě je upravit: Reprezentuje tato vůdcovská identita co nejlépe to, kým jsem a co dělám? Přináší hodnotu mé organizaci a podílníkům? Jaká rizika na sebe beru s touto identitou?

- Zrealizujte svou identitu. Deklarovaná, ale nerealizovaná vůdcovská značka vzbuzuje cynismus. Ujistěte se proto spolu s lidmi ve svém okolí, že svým vůdcovským prohlášením skutečně žijete v každodenní praxi.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review