5 dovedností, bez kterých se na manažerské pozici neobejdete

Pokud se chcete stát manažerem, nebo vás povýšení v dohledné době čeká, asi si říkáte, jak se na svoji novou roli co nejlépe připravit. Většina vlastností, které jsou klíčové pro výkon práce manažera, se naštěstí dá naučit. V tomto článku si ukážeme pět takových dovedností, na které byste se při přípravě na svoji novou roli manažera měli zaměřit.

Ilustrační snímek

Systematický přístup a organizace práce

Jak uvádí The Muse, správný vedoucí důkladně plánuje. A co víc, má pravidelně nastavené chvíle, kdy plánuje další strategie a systematizuje svoji budoucí práci.

Schopnost naslouchat

Vedení ostatních je interaktivní proces. Bez schopnosti naslouchat ostatním a bez ochoty skutečně přemýšlet nad tím, co nám jiní lidé říkají, se nikdy nemůžeme stát dobrým vedoucím.

Pomáhání ostatním

Další klíčovou vlastností leadera je ochota a schopnost pomáhat ostatním, dávat jim rady, mentorovat je (v pozitivním smyslu). Z vašeho chování by mělo být jasné, že vám jde o to, aby ostatní nalezli to nejlepší v sobě.

Přizpůsobivost

Vedoucí by si měl uvědomovat, že každý jedinec je specifický. Svým jednáním své podřízené inspiruje, ale zároveň při jednání s různými lidmi je schopen bavit se s nimi způsobem, který jim vyhovuje.

Ochota delegovat práci

Vedoucí by neměl pouze vše dělat sám a nejlépe, ale měl by ostatním dávat určitou míru autonomie a důvěry. Musíte vědět, v čem je kdo dobrý, a v této aktivitě jej maximálně podporovat.

 

-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse